Zorzica
"Sa traim in armonie cu natura - e oare asa de greu de realizat? Sticla, hartia, plasticul se pot recicla cu succes, s-a inventat masina de spalat fara detergenti, calatoriile cu bicicleta sunt mai sanatoase decat cele cu automobilul iar folosirea transportului in comun reduce poluarea in oras. Protejarea mediului inconjurator depinde doar de noi!"

STIATI CA...

PENTRU O TONA DE HARTIE DE ZIAR SUNT TAIATI 12 COPACI?
PENTRU O TONA DE HARTIE IMPRIMATA SUNT NECESARI 24 DE COPACI MATURI?
1 TONA DE HARTIE CE ESTE RECICLATA SALVEAZA 17 COPACI?
DIN 100 TONE HARTIE COLECTATA SE POT REPLANTA CCA 15 HA DE PADURI?

INTRA ACUM PE www.copaculdehartie.ro SI AFLA CE POTI FACE DACA ESTI DIRECTORUL SAU ANGAJATUL UNEI FIRME SAU CHIAR PERSOANA FIZICA. E SIMPLU : TE PROGRAMEZI SI VIN EI SA ITI RIDICE MACULATURA. MULTE FIRME SUNT DEJA IMPLICATE IN ACEST PROIECT, TU DE CE NU AI FACE O PROPUNERE LA LOCUL TAU DE MUNCA, DE CE NU AI EDUCA ANGAJATII ? PROIECTUL SE DESFASOARA DOAR IN BUCURESTI , PE VIITOR SE VA EXTINDE SI IN CELELALTE ORASE.

Ce fac EU?

Am amenajat in casa un loc special unde strang hartia si nu numai ( adica pe terasa ). Pentru aceasta , mi-am achizitionat saci de rafie , cumparati din piata, in colectez selectiv . Adica, in unul pun hartia , in altul peturile si tot ce inseamna plastic , iar in altul sticlele.
Probabil , multi dintre voi nu o fac si din cauza lipsei de spatiu. Dar, cu putina imaginatie se poate gasi locul potrivit. Sacii mei de colectare stau frumos pe terasa si nu incomodeaza, nu fac mizerie si nici nu ocupa mult spatiu. Incercati si o sa vedeti!
Daca vreti sa va implicati si voi mai mult , faceti ce am facut si eu .Intrati pe www.viatadupacolectare.ro si trimiti o scrisoare deschisa primarului orasului unde locuiti. E valabil pentru toata tara!
In acesta scrisoare l-am rugat sa ne amenajeze pe strada unde locuiesc, mie si celorlalti locatari containere speciale pentru colectarea selectiva, si aici ma refer la containerele tip clopot.Deocamdata nu am primit vreo instiintare , dar nu ma las, am sa mai trimit inca o scrisoare, inca una pana cand , din bun simt voi primi macar un raspuns.
De ce fac toate astea? Pentru ca viitorul unei tari il reprezinta copiii, generatiile viitoare, si au si ele dreptul sa traiasca pe acest Pamant. Ce vom lasa copiilor nostri , in urma, daca nu avem grija de planeta noastra? De aceea, merg si pe premiza ca putin azi , putin maine lucrurile se vor schimba. Mai greu ce-i drept pentru ca suntem un popor care greu reactionam. Daca stau sa ma gandesc la mentalitatile celor de la sate care nu au saracii un trai decent , si se duce cineva sa le vorbeasca despre colectare , sigur imi spune sa imi vad de treaba. De ex., bunica sotului meu nu poate fi convinsa ca nu mai trebuie sa arunce gunoiul pe apa. Zice ca noi si face ca ea. Dar , imaginati-va ca nu e singura ci tot satucul aceala. Pacat, mare pacat! Cat suntem noi acolo face ca noi , cand plecam face ca ea. Dar eu sunt convinsa ca pana la urma isi va insusi acesta activitate ca o indeletnicire. Usor si cu rabdare multa.

Ce poti face Tu?

1. Strange maculatura de la tine din casa si de la birou. Poti aduna si brosurile care le gasesti in cutiile postale.

2. Fa echipa cu cei mici. Nici nu stiti ce le pace competitia copiilor. Daca ai copii destul de mari pentru a intelege reciclarea, fa echipa cu ei si reciclati impreuna hartia. Adunati hartia si cartonul in locul special amenajat din casa si duceti hartia la centrele de reciclarehttp://i.ixnp.com/images/v6.19.0.1/t.gif. Activitatile din afara scolii dau bine in CV si este bine ca ei sa invete despre voluntariat la o varsta cat mai mica. Inscrieti-va impreuna ca voluntarihttp://i.ixnp.com/images/v6.19.0.1/t.gif si pregatiti-va sa cunoasteti oameni noi si interesanti caci … cine seamana se aduna.

3. Spune-le si celor din jurul tau. Spune-le si celor din jur despre cum trebuiehttp://i.ixnp.com/images/v6.19.0.1/t.gif procedat si mergeti impreuna la centrele de colectare. Daca strangi pliantele si brosurile din scara / blocul / biroul tau, pune intrun colt un sac menajer cu inscriptia: Aici se recicleaza hartia! Inlocuieste sacul cand este plin si strange cat de multa hartie poti in spatiul de depozitare alocat.

4. Lauda-te celor cunoscuti cu eforturile tale, caci fii convins ca vei fi un model de urmat pentru ei.

Tu cum reciclezi hartia? Scrie despre eforturile tale in domeniul reciclarii si arata si altora ca se poate, cu putin efort, vointa si organizare. Foloseste-te de puterea exemplului!

Labels: | edit post
0 Responses

Post a Comment